Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців, будь якої форми власності, в тому числі і фізична особа — підприємець (далі — ФОП). Згідно до ст. 21 Кодексу закону про працю України (далі — КЗпП) ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками. Сам порядок укладення трудового договору з працівниками регулюється ст. 24 КЗпП. Трудовий договір укладається в письмовій формі (наказ/розпорядження). При укладенні трудового договору працівник зобов’язаний надати:
Увага! Згідно ст. 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Водночас, ФОП не звільняється від зобов’язання подавати повідомлення до ДФС до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором. ФОП може це зробити будь-яким зручним для нього способом: - засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису; - на паперових носіях разом з копією в електронній формі; - на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами. Також нагадуємо, що відповідно до п. 2.21-1 Інструкції ведення трудових книжок, трудові книжки працівників, які працюють на умовах трудового договору у ФОП без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг, зберігаються безпосередньо у працівників. |